sobota 16. dubna 2016

#10 VÝZNAMNÝCH SPISOVATELŮ „ČÁST 1.“

Každý z nás má tenhle seznam jinej. Někdo ho ani nemá (to jsou ti nebožáci, co si horko těžko přečtou akorát tak svoje maily a letáky z Globusu).

Tohle je seznam deseti nejvýznamnějších spisovatelů pro mě. Nezapomínejte na to, že vás mohl zasáhnout konkrétní spisovatel pouze jednou konkrétní knížkou (ano vím, že jsem použila 2x konkrétní…ha…teď 3x, ale nějak jsem musela svému tvrzení přidat na váze, ne?).

Zpátky k jádru pudla!!!

 UŠI dnes slaví tři měsíce své existence a tak jsem se rozhodla, že zavedu novou rubriku. Jednak to bude moje záchrana, když mě nenapadne nic kloudného a jednak to bude další level zamyšlení se nad těma opravdu „ZÁSADNÍMA“ otázkama.


# 1 J. K Rowlingová / Robert Galbraith
Nebudu se tvářit jako někdo ultra sofistikovanej. Jsem jedna z těch, kdo začali číst právě díky staré dobré J. K. A nevadí mi to! Právě naopak. Dodnes miluju příběhy o Harry Potterovi. Zkrátka stará láska nerezaví. No k tomu se teď přidal jeden z nejlepších soukromejch detektivů vůbec, Cormoran Strike.

Zdroj: http://www.nejlepsipoirot.cz/img/agatha.jpg



# 2 Agatha Christie
Miluju detektivky, a kdo jiný je lepší, než samotná královna detektivek. Hmmm? Postavy jako Hercule Poirot, slečna Marplová nebo Tommy a Pentlička mě prostě baví a na léto jsou ke čtení jako dělané.

# 3 George Richard Raymond Martin
Snad jediný spisovatel, který mě dokáže přivádět soustavně k šílenství. Jediný, kdo mě donutí přečíst knížku, která má přes tisíc stránek a přitom se těšit na další díl, který vyjde, bůh ví kdy. A navíc, kdo by nezbožňoval Tyriona?








Zdroj: http://www.chicagonow.com/chicago-quirk/files/2012/0
4/6a00d8341c58f853ef0133ece61709970b-500wi-300x237.jpg


# 4 Ben Aaronovitch
Ben je člověk, který mě zase vrací na stará známá místa v Londýně. Rozesmívá mě a napíná zároveň. Už se nemůžu dočkat Šepotu podzemí.


# 5 William Shakespeare
Král všech dramatiků. Willík a jeho tragédie a komedie. Sonety a spory o tom, zda to všechno ve skutečnosti náhodou nenapsal nikdo jiný. Osobně mám nejraději Hamleta, Sen noci svatojánské a Večer tříkrálový aneb cokoliv chcete. A co vy?






# 6 Mary Shelley
Geniální autorka, která předešla svou dobu a vytvořila naprosto dokonalé dílo. Co víc o ní napsat? Byla prostě třída.


Zdroj: http://cp91279.biography.com/Mary-Shelley_Female-Fright-Writer_HD_768x432-16x9.jpg


# 7 Oscar Wilde
Milovaný i nenáviděný. Oscar nám dal tolik úžasných příběhů a jedním z nich je i nešťastný příběh jeho života. Obraz Doriana Graye zná snad každý (aspoň doufám).


Zdroj: https://libcom.org/files/images/library/Oscar.jpg


 #8 Bram Stocker
Jediný muž, který dokázal, abych se během čtení jeho knihy opravdu bála. Dodnes, když padne mlha, tak zpozorním, co kdyby náhodou? Třeba se hrabě Dracula rozhodl zajet i do Čech.


Zdroj: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/
3/34/Bram_Stoker_1906.jpg



# 9 Arthur Conan Doyle
Muž, který dal světu Sherlocka Holmese. Uznávám, že pro dnešního čtenáře jsou jeho příběhy rozvláčné a pomalé, ale i tak mají své kouzlo. A Sherlock sám o sobě už dávno přesáhl svého autora.


Zdroj: http://i.huffpost.com/gen/625373/images/r-DOYLE-large570.jpg


# 10 Dante Alighieri
Božská komedie mluví za všechno!


Zdroj: https://florencecapital.files.wordpress.com/2011/02/dante.jpg



Pořadí od jedné do desítky neurčuje mou oblíbenost autorů. Většinou záleží na mém rozpoložení, koho zrovna víc preferuju. Berte tuhle desítku spíš jako pytel, kde se o sebe všichni otírají.





Žádné komentáře:

Okomentovat