pondělí 2. ledna 2017

Prokletá předsevzetí

Máme tu začátek nového roku a s ním je spojená i jedna z věcí, které v nás, ať chceme nebo ne, prohlubují osobní a někdy i životní prokrastinaci. Ano, jsou to naše novoroční předsevzetí. 


Zdroj: http://www.socialsmiling.com/image/asset/869_greatest-to-do-list-in-the-world_459-287.jpg

Přiznám se, že jsem za celý svůj život naplnila jen jediné předsevzetí, které jsem si kdy dala. Před lety jsem se naučila hrát šachy. Jsem mizernej šachista. Garri Kasparov by mě zničil jen tím, že by si naproti mně sedl a udělal jeden tah na šachovnici. Vsadím se, že bych hned dostala šach mat. Ale co? Hlavně, že je umím. Dobře, znám pravidla, ale v pokeru jsem nepřekonatelná. Skoro! Někdy!



Zdroj: http://img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/600x338/Jul2015/1770185.jpg?d41d



Letos jsem si po dlouhé době dala nová předsevzetí. Nevím, jestli se mi podaří je splnit, ale budu se snažit. Víte, jak to říkal Jack Nicholson v Přeletu nad kukaččím hnízdem „Aspoň jsem to zkusil.“ Takže asi tak. Bylo by dobrý napsat, co jsem si předsevzala, že? Ať jsem v obraze.


Zdroj: http://www.mat.cz/matclub/pict/program_movie_cz/main/prelet_web09.jpg


Ráda bych sem dávala dva příspěvky týdně (sem myslím na UŠI). Nevím, zda to budu stíhat, ale není malých cílů. Doufám! Taky bych ráda dopsala všechny recenzní resty, co se mi od léta nahromadily. Uvidíme. Pomalu, ale jistě na nich už dělám. 

Co se týče těch obyčejných lidských předsevzetí, ty mě moc neberou.  Sliby  typu „příští rok zhubnu deset kilo“, „příští rok už si konečně někoho najdu“ nebo „příští rok bude lepší než ten předchozí.“ Nope! Žádná druhá Bridget Jones se konat nebude. Jedním z důvodů je i fakt, že Colin Firth už není nejmladší. Bože, kdy se stalo, že všem zajímavejm chlapům je najednou přes padesát? Ale co? Život je moc krátkej a proto si myslím, že čím výstřednější předsevzetí tím lepší. Poťouchlost musí ven! Takže „Allons-y Alonso!“


Zdroj: http://hellogiggles.com/wp-content/uploads/2015/09/10/bridget-jones-diary-2.jpg

Takhle by mohl vypadat můj šílenej TO DO LIST na rok „2017“ s přesahem do dalších let (přirozeně). I když on zas tak šílenej není!


1. Konečně dopsat tu divadelní hru (a nevymlouvat se na to, že na psaní nemám čas… prostě si ho budu muset udělat)

2. Psát si poctivě deník (tady si myslím, že to skončí tím, že si všechno budu psát do diáře…je to rychlejší a mám ho stále po ruce nebo po kabelce)

3. Začít se učit jako samouk nějakou řeč (znakovou nebo hebrejštinu…snad to není moc ambiciózní?) 

4. Naučit se salsu (nebo aspoň pár kroků…pro ten pocit, že jsem to zkusila, že)

Zdroj: https://cdn.pixabay.com/photo/
2016/04/02/09/35/canon-1302422_960_720.jpg

5. Letos to asi není moc pravděpodobné, ale kdyby se zadařila tak bych chtěla moc, moc, moc procestovat Izrael (kdo ví, možná vyhraju ve Sportce…nebo mám bohatého příbuzného, o kterém nevím a budu dědit…no co, všechno je možné…dobře asi ne úplně všechno, ale naděje umírá poslední)

6. Pořídit si zrcadlovku od Canonu 

7. Přečíst víc knížek, než jsem přechroupala loni

Bonusové předsevzetí: Víc, víc, víc se věnovat UŠI i na sociálních sítích. Zaslouží si to!



Sedm bodů. To ujde. A dalo by se to za 365 dní zvládnout. Nebo to aspoň zkusit. Když na to tak koukám, zjišťuju, že se mi zhroutilo moje předsevzetí o žádných předsevzetích jako domeček z karet. „Hej! Kdo otevřel to okno? Winstone? Tos byl ty?“

Vítejte v roce 2017! Ať se vám plní i sny, o kterým zatím ještě nemáte ani zdání. A hlavně, ať už konečně vyjde novej Martin. Letos má skončit Game of Thrones a já bych si ráda užila zklamáni z konce i v knižní podobě, abych mohla prskat jako nějaká stařena, že je to úplně špatně, a že tahle to rozhodně být nemělo. Autor má své povinnosti vůči čtenáři, obzvlášť, když ho donutil přečíst přes tisíc stran na knihu (dobře, jen na některé díly).

A poslední věc…konečně musím dočíst Sto roků samoty. Nebo se o to aspoň pokusit!



2 komentáře:

  1. Chtěla jsem napsat hebrejsky, že držím palce... ale nejde mi přepnout klávesnice a v latince to zní dementně... :D takže použiji staré dobré klišééé.. "mazal tov" ! :D ( ne, neznamená to na zdraví!) :D

    OdpovědětVymazat
  2. Díky ;) pomalu ale jistě na nich pracuju ;) Zatím mi jdou jen ty knížky ;) :D :D :D

    OdpovědětVymazat