čtvrtek 29. prosince 2016

Vánoce

Už je po tom humbuku, po tom svátečních chaosu! Neuvízla vám kapří kost v krku? Nechte mě hádat…měli jste kuřecí řízek, že? Já to věděla. Doufám, že jste to všechno přežili ve zdraví. Hlavně v tom duševním. Je to zvláštní, ale tenhle kus jsem chtěla napsat ještě dřív, než vzniklo jméno samotného blogu. Než padlo ono rozhodnutí, že UŠI založím. Jsem švihal, já vím, ale jinak by bylo hrozná nuda, ne?

Zdroj: http://i.huffpost.com/gen/2426324/images/o-SAD-CHRISTMAS-DOG-facebook.jpg

Už z nás pomalu opadá ona vánoční euforie, tak jsem si řekla, že bych ji ještě naposledy letos připomněla a na pár prchavých okamžiků ji probudila.

Jsou zvyky a symboly, které máme napevno spojené právě s časem Vánoc. Třeba typické vánoční zvíře. Valnou většinu lidí asi napadne právě kapr, ale pro mě je typickým vánočním zvířetem medvěd nebo sob. Nevím proč, ale jen máloco mi navodí atmosféru Vánoc jako tihle dva. Asi proto, že je mám spojené se zimou, sněhem a mrazem. Jen letos to moc nevyšlo. Zatím to venku vypadá na sychravý podzim než na zimu. Nebo možná je to latentní zbytek podprahového sdělení vánočních reklam Coca Coly, který jsem vídávala v televizi jako malá holka. Hmm! Kdo ví?


Zdroj: https://i.ytimg.com/vi/CLa0BizWsBk/maxresdefault.jpg

Zdroj: http://www.pbs.org/food/wp-content/blogs.dir/2/files/2012/12/polar_bear_moon-602x391.jpg


Zvyky, zvyklosti a tradice. Každý z nás nějaké dodržuje. Pouštění lodiček (už dva roky se na to chytám a stále mi to nevychází. Mám svíčky i skořápky…jen ta moje paměť akvarijní rybičky mi dává zabrat). Někdo háže botou a někdo zase krájí jablíčka. Můj vánoční zvyk je spojený s moderní popkulturou. Přesněji s fenoménem Harryho Pottera. Je to něco, co se mi zakořenilo do duše a já to poctivě dodržuji. S prvním sněhem si pouštím Harryho Pottera a Kámen mudrců. Já ho prostě musím vidět. Stůj, co stůj. Bez sněhu a bez Harryho by to nebylo ono. Což znamená, že letos jsem si ho ještě nepustila.


Zdroj: http://www.hercampus.com/sites/default/files/2015/09/03/
Harry-Potter-and-the-Sorcerer-s-Stone-harry-potter-movies-23913979-1280-544.png


Koledy…ach ty koledy. Nikdy jsem na ně nebyla. U nás doma se nikdy neposlouchaly a místo nich si k nám časem našly svou cestu jiný písničky. Když dojde na ten magický okamžik, kdy přijdeme k rozsvícenému stromečku s dárky, tak najednou začne hrát 25 years od Blackmore's Night.

Pro mojí maličkost je ale jedinou skutečnou koledou Last Christmas od Wham!  Milovala jsem ji už jako dítě a postupem času, co jsem rostla se najednou změnil i její význam a moje chápání toho songu. Jako když se vám najednou rozsvítí při poslouchání Every Breath You Take od Police. Pořád si myslíte, že je to sladkobolnej lovesong a najednou „BUM.“ Ono je to vlastně o stalkingu. Dobře…s Last Christmas taková katarze nepřišla. Díky Bohu!

Ale je tu ještě jeden vánočně nevánoční song, kterej zní nejlíp právě o Vánocích. Nevíte? Chvilku hádejte…no tak! Fajn, nebudu vás napínat je to Jack´s Lament z Nightmare Before Christmas. Na filmech Tima Burtona je něco vánočně vánočního. Dokonce i na Batmanovi. Že ne? Ale jděte, vždyť jsem vám říkala, že jsem šílená.


Zdroj: http://static2.hypable.com/wp-content/uploads/2014/10/
the-nightmare-before-christmas-drinking-game-hypable-jack.jpeg


Nedílnou součástí Vánoc je i ona strašná přežranost, kdy máte takovej přísun cukru, že by to vystačilo mateřský školce na celý rok. A i když víme, že je to špatné, cpeme se. Tak co? Je vám špatně? Haa…tak si ještě představte, že k Vánocům patří i chuť skořice na jazyku a vaječnej koňak ve skelničce. Osobně k němu nejraději přikusuju perníčky, pracny nebo vosí hnízda. To je moje. Že vám není líp? No do Silvestra to nebude o moc lepší!


Zdroj: http://www.novinyprostor.cz/uploads/image/article/875.jpg


Mou poslední vánočně nevánoční zvráceností je moje milovaná Štědrovečerní pohádka. Jop! Jsou to Pelíšky. Bez nich by to ani nešlo.


Zdroj: http://1gr.cz/fotky/idnes/12/113/cl6/VES2f5de9_Z_47ONA11a.jpg?v=3

„Vilmo, jak jsi vařila tenhle knedlík?“

„Kde udělali soudruzi z NDR chybu?“

„Řekl jsem pět a myslel jsem deset.“

„Nikdy nebo navždy.“

„Stříleli za války do vzduchu.“

„A skláři nebudou mít co žrát.“

„Víš, co Sašo?“

A spousta dalších kultovních hlášek, který používám během celého roku!

Máte taky nějaký šílený zvyk, zlozvyk na Vánoce? Jaký? Jsem zvědavá? 




Žádné komentáře:

Okomentovat