středa 10. srpna 2016

#10 VÝZNAMNÝCH SPISOVATELŮ „part two“

Od chvíle, co jsem propadla kouzlu psaného slova, jsem toužila stát se spisovatelkou. Stejně tak jsem toužila poznat aspoň jednoho z těch, kteří mi dali možnost prožít dobrodružství, i když jsem v noci ležela v posteli pod peřinou a za rohem na mě nečekal drak, ani jsem pod polštářem neměla připravenou kouzelnou hůlku (co kdyby náhodou). Protože oni mi připravili nejednu bezesnou noc, nejeden okamžik, kdy jsem celý den nedokázala myslet na nic jiného, než na to jestli se dá Rhett a Scarlett zase dohromady, nebo jestli se Harrymu podaří zničit všechny viteály včas.


Zdroj: https://pixabay.com/static/uploads/photo/2014/10/04/11/49/typewriter-472850_960_720.jpg

Tady je druhá desítka těch nejvýznamnějších autorů pro mě. (#10 Významných spisovatelů „part one“)



Zdroj: https://upload.wikimedia.org/
wikipedia/commons/thumb/e/e9/
Chekhov_1898_by_Osip_Braz.jpg
/220px-Chekhov_1898_by_Osip_Braz.jpg





#1 ANTON PAVLOVIČ ČECHOV

Ano, já vím, že Anton byl hlavně zakladatel moderního dramatu a dvorní dramatik Stanislavského, ale jeho dokonalá práce s textem a neuvěřitelná propracovanost postav vás zkrátka dostane. A pokud vás Čechovovo dílo nedostane, tak byste se nad sebou měli zamyslet. Jeho Racek nebo Višňový sad prostě nemají chybu. Treplev a jeho věčné pochyby nebo Trigorin a jeho úlisná slizkost a naprostá neschopnost empatie. Prostě úžasný postavy, který dokázal oživit úžasnej spisovatel a dramatik.












Zdroj: http://i1160.photobucket.com/
albums/q496/comablackTNT
/501-noah-gordon_zpse07e7e83.jpg






#2 NOAH GORDON

Na Noaha jsem narazila čirou náhodou, když jsem si z rozmaru objednala Ranhojiče a musím přiznat, že mi okamžitě přirostl k srdci. Jeho romány jsou propracované do posledního detailu, a co je hlavní, vtáhnou vás do sebe a už vás nikdy nepustí. S každou další stránkou dýcháte a žijete až do chvíle, kdy vám už žádné další stránky nezbydou.
















#3 MARKUS ZUSAK

Na Zlodějku knih jsem narazila náhodou a okamžitě si ji zamilovala. Ten příběh je úžasnej a rozhodně se jedná o knížku, kterou bych doporučila na pustý ostrov. Po Zlodějce jsem si pořídila všechno, co Markus napsal, a musím se přiznat, že trilogie o bratrech Wolfeových je taky skvělá, ale musím vás upozornit, že je to něco úplně jiného než Liesel. Přesto mám tohohle Australana moc ráda a doufám, že do budoucna napíše další úžasnou knížku, protože Zusak je záruka kvality.


Zdroj: https://lh3.googleusercontent.com/rSm6rZobs6FzNxSFOkhDPgILRyNHyB8lKMHUs7u9ZKe4aCR_-oZtv6nHGcbU_V_38JM=h1264






Zdroj: https://upload.wikimedia.org/
wikipedia/commons/6/62/John_Irving.jpeg



#4 JOHN IRVING

Když jsem chodila na střední, tak mě všichni odrazovali od Světa podle Garpa. Prý je to oplzlá a vulgární knížka. No a co? Říkala jsem si. A čím víc do mě okolí hučelo, jak je to hrozná knížka, tím víc jsem si jí chtěla přečíst. A víte co? Je ÚŽASNÁ. Od začátku až do konce jsem žila a dýchala s postavami téhle knížky.

Po Světu podle Garpa jsem četla ještě Rok vdovou (vřele doporučuji) Pitnou kúru a Manželství do 158 liber, kdy se ukázalo, že kratší knížky od Irvinga nejsou tak dobrý jako ty tlusté. Do budoucna bych ráda přelouskala Pravidla moštárny. Viděla jsem film a jsem zkrátka zvědavá na knížku, no.













Zdroj: https://upload.wikimedia.org/
wikipedia/commons/7/7e/
Margaret_Mitchell_NYWTS.jpg





#5 MARGARET MITCHELL 
      
Nevím, kolika z vás tohle jméno něco říká, ale tahle ženská ve mně probudila smysl a touhu po romantice. Tahle ženská totiž dala život jedné u nejúžasnějších mužských literárních postav na světě. Rhettu Butlerovi v románu Jih proti Severu. O Scarlett O´Harové Butlerové ani nemluvím. Důkazem, že je Jih proti Severu úžasná záležitost je fakt, že za něj rok po jeho vydaní (1937) získala Pulitzerovu cenu.













#6 ALAN ALDA

Říkáte si, jak můžu do seznamů spisovatelů dát představitele nesmrtelného a všemi milovaného kapitána Hawkeye Pierce? Jednoduše! Alan před lety napsat naprosto dokonalou knížku Nikdy si nenechávejte vycpat svého psa. Někoho by mohl ten název odradit, ale pro mě to bylo jako světlo lampy pro mušku. Ta knížka nemá chybu. Alan v ní vzpomíná na své dětství, na svou obrnu, na práci v M*A*S*Hi a taky na život po Hawkeyem. Zaručuju vám, že se nepřestanete smát, dokud to nedočtete a ani pak vám nebude mizet úsměv z tváře.


Zdroj: http://cbsnews1.cbsistatic.com/hub/i/r/2013/04/20/b5d6993b-477f-11e3-a5af-047d7b15b92e/resize/620x465/2b25086870af2870224c527a5f8033ce/Alda_MASH_promo.jpg




#7 DAN BROWN

Dan už je takovou stálicí na poli bestsellerů. Někdo ho bude označovat za komerční brak někdo za spisovatele století. Já! Já? Četla jsem do něho všechno, co napsal. Mám ho ráda. A je pravda, že mě dokáže skoro vždycky udržet v napětí. Jeho Inferno jsem zhltla jedním dechem a do poslední chvíle jsem si nebyla jistá, jak to vlastně bude. Zato Ztracený symbol byl katastrofa, kdy jste se dočkali jen dvou úžasných kapitol a jinak jste trpěli jako zvíře. No co? I mistr tesař se někdy utne.


Zdroj: http://1gr.cz/fotky/lidovky/14/012/lnc460/JZL5096a5__tom0984_144719.jpg






#8 ALEXANDR DUMAS ml.
Zdroj: https://upload.wikimedia.org/
wikipedia/commons/thumb/
d/de/Bonnat16.jpg/220px-Bonnat16.jpg

Jeho nejznámější dílo je Dáma s kaméliemi. A jako na férovku se vám přizná, že jsem nad ní brečela jako želva. Nejdřív jsem se držela, ale pak jsem propukla v hroznej pláč, kterej nedokázal utěšit nikdo až má vlastní únava. Dáma s kaméliemi je naprosto úchvatná záležitost, která vás prostě vezme za srdce. Asi je to tím, že je to o nešťastné a osudové lásce. Nebo je to tím, že tam Alexandr vtiskl kus sebe sama a svého vlastního příběhu lásky.

Jak nám pořád někdo tluče do hlavy „tohle je klasika, tohle si prostě musíš přečíst,“  tak Dáma s kaméliemi stojí rozhodně za přečtení, protože je to klasika, která vás chytne za srdce.






Zdroj: http://rhnz.chookdigital.net/
authors/Scott,%20Michael.jpg



#9 MICHAEL SCOTT

Tenhle Ir mě dostal hned několikrát. Za prvé jsme podlehla jeho sáze Tajemství nesmrtelného Nicholase Flamela, kdy jsem čekala každý rok na listopad. Protože tehdy vycházel pravidelně nový díl. Jenže pak se to posouvalo na další rok v březnu, a tak dál. Vždyť to znáte. A za druhé, když vydal ve spolupráci s Colette Freedmanovou Třináct relikvií. Ze začátku jsem byla trochu zaskočená, ala pak jsem podlehla i jim, a teď marně čekám na pokračování.










#10 SABAA TAHIROVÁ

Autorka Jiskry v popelu dokázala, že dobrý, ne vynikající spisovatel si dokáže podmanit své čtenáře jen jednou knihou. Probudí ve vás obavy, nadšení a nepochopitelný pocit vnitřního neklidu, kdybyste nejraději prošli stránkami do knihy a zažili všechno na vlastní kůži. Sabaa nás zkrátka strhla svým příběhem a my se jen třeseme nedočkavostí na další díl. Tak nad příští rok.


Zdroj: https://static01.nyt.com/images/2015/05/10/books/review/10-BKS-Gilman/10-BKS-Gilman-facebookJumbo-v2.jpg




Žádné komentáře:

Okomentovat