úterý 29. března 2016

Jaké to štěstí? Velký třesk!

Nebudu předstírat, že mě tato otázka trápí nějak dlouho. Naopak. Vyvstala v okamžiku, kdy jsem viděla Teorii všeho (což je v tuhle chvíli nějakej ten pátek zpátky).

Jde o scénu, kdy doktor řekne Stephenu Hawkingovi, že jednou nikdo nebude znát jeho myšlenky (kdyby tehdy jenom tušil).

Zdroj: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03344/Stephen_Hawking_3344481b.jpg


A o to tu jde. O to štěstí, že my máme možnost každý den sdělovat otevřeně a bez obav své myšlenky svému okolí.

Cokoliv nás napadne. I sebemenší hloupost se dá sdílet.

A to je krása, ne?

I když je pravda, že jsou okamžiky, kdy máme hlavu plnou informací a nemáme je komu sdělit. Chybí nám potřebná interakce s dalším člověkem. S někým, kdo by to chápal nebo aspoň tušil o čem to vlastně mluvíte.

 Já jsem měla tenhle problém, když jsem dočetla Život a dílo Stephena Hawkinga a chtěla jsem si povídat o singularitách, černých dírách, antropickém principu a dalších nově nabytých informacích. A nebyl tu nikdo, s kým bych o tom mohla zasvěceně debatovat.

Až jednoho dne, když jsem šla na pravidelnou návštěvu ke svému kamarádovi-kadeřníkovi, který taky viděl Teorii všeho a našel si informace o Hawkingovi.


Zdroj: https://atlara.files.wordpress.com/2014/01/black-holes.jpg?w=640


První a na dlouhou dobu poslední člověk, kterému jsem mohla říct, že se přikláním k antropickému principu a on věděl, co tím myslím. No není to báječné? JE!!!

Mohli jsme se bavit o tom, jak je náš vesmír úžasnej a jak je skvělé, že ve změti fermionů a bosonů vznikl inteligentní život. (I když dějiny ukazují, že lidstvo zas tak inteligentní není. Jen pár jedinců. Díky bohu, za ně.)

A to je ta krása, když narazíte na někoho, kdo žasne s vámi. O to víc, to pro člověka znamená, když je to někdo blízký, komu může říct jakoukoli „blbost.“

Přeci jen Teorie velkého třesku sama o sobě je relativně mladá. Já přitom žila odjakživa v tom, že vše začalo právě velkým třeskem. A přitom se předtím věřilo ve stálý a neměnný vesmír. 

No, když to vezmeme kolem a kolem, tak bylo lidstvo přesvědčeno, že je Země placatá a taky tomu, že je středem vesmíru. Tak se vlastně ani není čemu divit. 


Zdroj: http://www.puzzle-puzzle.cz/ImgZbozi/Maxi/m-planety-slunecni-soustavy-8882.jpg


Jeden čas se věřilo, že když jste nemocný, tak máte nemocnou duši, z čehož chřadlo vaše tělo (ať žijou archaismy).

Já osobně jsem velmi otevřená novým objevům. Každý se vymlouvá na to, že jsou věci, které věda nedokáže vysvětlit. No jasně, že ta současná to nedokáže, ale co třeba za sto let, hmmm? Stejně i tak věřím v černé díry, singularity a nahodilost antropického principu.






Žádné komentáře:

Okomentovat